همواره در حال تغییر است و تغییراتی که گوگل در پارامترهای سئو ایجاد می کند، بعضا موجب می شود که مجبور به تغییر رویکرد کلی سئو سایت شوید. با اینکه هدف در هر زمانی یکسان است و همیشه رسیدن به جایگاه های بالایی می باشد، اما راه های رسیدن به این کار متنوع و از انعطاف خوبی برخوردار است. به همین دلیل توجه به مهمترین فاکتورها از اهمیت بالایی برخوردار است و راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، بدون توجه به الگوریتم های صحیح سئو، صرفا دور ریختن پول و هدر دادن زمان می باشد.
هشت نکته ای در زیر بیان می شود، مهمترین تکنیک های سئو هستند که طبق آخرین الگوریتم های گوگل بررسی و تست شده اند و همگی از بالاترین اولویت های سئو در سال 2017 هستند.
دیگر این یک راز نیست و همه وبمسترها به این مسئله پی برده اند که توجه گوگل به نسخه موبایلی سایت روز به روز در حال بیشتر شدن است. دیگر مثل زمان های قدیم کاربران صرفا با کامپیوترهای شخصی خورد به جستجو در وب نمی پردازند و بسیاری از کاربران هدف شما با تلفن های هوشمند، تبلت و سایر ابزار الات موبایلی وارد سایت شما می گردند. اگر آنها به این نتیجه برسند که سایت شما قدیمیست و برای استفاده با موبایل بهینه سازی نشده است، خیلی راحت از سایت شما خارج شده و به سایت رقیبانتان می روند.
گوگل در حال کار بر روی الگوریتمی به نام Mobile-First Index می باشد که در آن، وبسایت هایی با بهینه سازی بهتر برای دستگاه های موبایل، رتبه بالاتری در صفحه جستجو کسب کنند. این نسخه بر روی سئو موبایل سایت تاثیر به سزایی دارد و به همین دلیل ما این فاکتور را به عنوان اولین فاکتور در این مطلب معرفی کرده ایم.
چند سالی هست که اهمیت بسیار بالایی دارد . اما نکته مهم اینکه طبق آمار های جهانی، در اکتبر 2016 میزان استفاده از موبایل و تبلت از دسکتاپ بالاتر رفت و اکنون مردم برای جستجو و مشاهده وب سایت ها بیشتر از موبایل استفاده میکنند تا کامپیوتر.
در همان زمان گوگل ( mobile-first index ) را لانچ کرد و اعلام کرد که اولویت جستجو براساس استاندارد های موبایل است . قبل از این روبوت گوگل نسخه دسکتاپ وب سایت ها را بررسی میکرد ولی در آپدیت جدید گوگل بررسی نسخه موبایل وب سایت ها را در اولویت قرار داد .
و این یعنی اولویت بندی گوگل براساس نسخه موبایل وب سایت شماست و نحوه نمایش محتوا در موبایل و تبلت ها در رتبه وب سایت تاثیرگذاری بیشتری دارد .
دریافت لینک یکی از مهمترین نکاتی است که ما باید برای بهبود رنک بیشتر به آن توجه کنیم . گوگل تایید کرده است که دریافت لینک جزو یکی از 3 عوامل اول موثر بر رتبه سایت است . ( همراه با محتوا و الگوریتم هوش مصنوعی رنک برین RankBrain ) ، و مطالعات جدیدی که بروی عوامل تاثیرگذار بروی رتبه سایت در جستجوی گوگل انجام شده است این را تایید میکند .مطالعات اخیر folks at Stone Temple نشان میدهد که لینک بسیار قدرتمند تر از آن چیزی است که ما فکر میکنیم . با این حال وی همچنین دریافت که اگر محتوای وب سایت از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، دریافت لینک به تنهایی نمیتواند کافی باشد .
درباره این سایت